Teraz jest Pt, 22-06-2018, 21:01

Godziny sesji | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12-07-2017, 17:19 
Offline
Nowy użytkownik

Dołączył(a): Śr, 12-07-2017, 17:16
Posty: 1
Drodzy użytkownicy,
Piszę na forum z prośbą o sugestie. Pomagam krewnemu, który trafił na nieuczciwego brokera Forex. Chodzi o odzyskanie wpłaconych pieniędzy z niezweryfikowanego konta krewnego.
Przedstawiciel firmy wprowadził krewnego w błąd. Dzwoniąc podał się za bank i oferował konto forex na platformie, która rzekomo należała do zaufanego banku. Krewny przelał pieniądze i otworzył konto przez internet. Firma działa legalnie. Zarejestrowana jest na Cyprze (jest na liście „Approved Institutions” od CySec), ma także swoje przedstawicielstwo w Polsce i dział telemarketingu.
O sprawie dowiedziałem się, gdy krewny poprosił mnie o pomoc w dokończeniu aktywacji konta. Poczytałem o rynku Forex i przekonałem go, że jest to Broker o wątpliwej reputacji i tak naprawdę zgodnie z regulaminem pieniądze mogą być wyprowadzone poza UE jeśli dokończy rejestrację. Wysłaliśmy firmie w ciągu 14 dni odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
Zdecydowaliśmy, że nie prześlemy dokumentów potwierdzających tożsamość krewnego, aby firma nie mogła dysponować wpłaconymi pieniędzmi. Tym samym firma nie ma skanu dowodu, potwierdzenia przelewu czy skanu rachunku za prąd. (Więc de facto nawet rejestracja w ich serwisie jest nieważna.)
Zgodnie z regulaminem CySec, pod który podlega firma, przy wpłatach na niezweryfikowane konto, niepotwierdzone depozyty muszą być zwracane na konto z którego pierwotnie przyszły. Minęło już kilka miesięcy od tego zdarzenia wpłaty. Firma domaga się dosłania dokumentów i wydzwania, twierdzą, że bez nich nie da się oddać pieniędzy – co oczywiście jest próbą wyłudzenia dokumentów, które w procedurze nie są potrzebne. Informacje sprawdzałem na podstawie regulaminów otrzymanych od CySec.
Firma nie uznała też prośby o cofnięcie przelewu, którą wystosowaliśmy w banku z którego wysłano pieniądze.
Co najlepiej teraz zrobić? Czy uruchomić procedurę reklamacji w cypryjskim CySec?
Czy iść na polską prokuraturę/ zgłaszać sprawę na policję / zawiadomić KNF?
Proszę o sugestie, każda porada będzie pomocna.
Pozdr, Jakub


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 1-10-2017, 08:11 
Offline
Nowy użytkownik

Dołączył(a): N, 1-10-2017, 08:02
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Niestety, ale chyba musisz wysłać skan dokumentu. Oni mają takie procedury (z tego co wiem, to chyba każdy regulowany broker) i nie przekonasz konsultanta/sprzedawcy, żeby Ci odesłał przelew, bo to jest poza jego możliwościami. Ja bym proponował przesłanie skanu, a jak otrzymasz przelew, najwyżej zastrzeżesz dokument i wyrobisz nowy, jeśli nie będziesz czuł się bezpiecznie. To chyba najefektywniejsze rozwiązanie.

Najprawdopodobniej to nie jest kwestia oszustwa ze strony brokera, tylko ich procedur. Z tego co słyszałem, KNF i prokuratura, tutaj niewiele pomogą. Ja sam testowałem kilku brokerów i z wypłatami nie było problemów, ale fakt - zawsze potrzebne były skany dokumentów.

_________________
Ranking najlepszych brokerów w Polsce: http://www.najlepszybroker.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Godziny sesji | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron

Regulamin forum | Polityka prywatności

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group