Teraz jest Wt, 20-02-2018, 11:46

Godziny sesji | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 23-03-2013, 01:31 
Stały bywalec

Pochwały: 1
Witam wszystkich!
Ostatnimi czasy rozmawialiśmy co nieco na czacie o kontraktach na nasz polski Wig20 i Kris namówił mi abym coś napisał o nich i o mojej strategii na ten instrument.

Coś o mnie
Przygodę z giełdą na poważnie zacząłem około 3 lata temu. Wcześniej z dość dużą przerwą (koło 8 lat) interesowałem się nią, ale jednak byłem za młody na grę. Dopiero na początku 2010 złożyłem swoje pierwsze zlecenie na akcje i tak już zostałem. Początki były trudne i bolesne. Dożyłem dopiero (psychicznie i finansowo) gdy zacząłem grać na kontraktach terminowych na WIG20.Gram już na nich od 1,5 roku, a systemem, który zaraz opiszę od roku. Dopiero cała droga przede mną na GPW i Forexie, ale póki co, za namową Krisa, postanowiłem podzielić się tym co mam i co działa.

Coś o systemie
System powstał spontanicznie. Poszedłem na dość dobre szkolenie. Było tam kilka wskazówek czysto technicznych, ale większość to była psychologia. Psychologia, która pozwoliła mi, mówiąc kolokwialnie, ogarnąć się i zacząć zarabiać. Początki były trudne. Walczyłem z systemem – nie znałem go do końca, próbowałem coś zmieniać, poprawiać, ulepszać. Przesuwałem SLe w złą stronę, robiłem różne głupoty, aż wreszcie mnie oświeciło, pomyślałem – człowieku, przecież to działa, nie musisz nic zmieniać, SL są dobrze ustawione. To było naprawdę piękne uczycie – mieć świadomość, że stworzyłem coś co działa. Życzę każdemu traderowi aby je osiągnął :)